پورشه اخیرا فعالیت تازه‌ای آغاز کرده است و با انتشار ویدئوهای متعدد، ابهامات و سؤالات علاقه‌مندان خود را برطرف می‌کند. پیش از این پورشه ویدئوهایی در مورد سیستم انتقال قدرت دوکلاچه یا PDK، استدلال‌هایی برای تصمیم‌گیری در مورد تغییر از پورشه 901 به 911 و توضیحاتی در مورد پسوند GTS خودروهای تولیدی این شرکت منتشر کرده است. حالا پس از گذشت چند روز، پورشه نگاهی نزدیک به آخرین عضو خانواده‌ی GTS دارد. 

پورشه 718 / porsche GTS

این دو عضو جدید که هر دو با عنوان پورشه 718 شناخته می‌شوند، در حقیقت از سری خودروهای اسپرت و نسبتا ارزان‌قیمت پورشه به شمار می‌روند. پورشه 718 باکستر GTS و پورشه 718 کایمن GTS مدل ۲۰۱۸ که با ورود به خانواده خودروهای اسپرت قصد دارند تحرک بیش‌تری به روند پویای چند سال اخیر خودروساز اشتوتگارت بدهند. 

پورشه 718 / porsche GTS

این جفت پورشه چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۷ لس‌آنجلس شاهد اولین نمایش جهانی خود بودند؛ در نسخه‌های قبلی این خودروها از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری با تنفس طبیعی استفاده می‌شد؛ درحالی‌که مدل ۲۰۱۸ به‌جای آن از پیشرانه چهار سیلندر تخت ۲.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. قدرت پیشرانه جدید به ۳۶۵ اسب بخار افزایش یافته که در مقایسه با پیشرانه باکستر GTS‌ سابق، ۳۵ اسب بخار و نسبت به نسل قبلی کایمن ۲۵ اسب بخار بیش‌تر است. 

پورشه 718 / porsche GTS

در مدل‌های جدید که از جعبه‌دنده‌ی دستی جدید استفاده کنند، گشتاور پیشرانه به ۴۲۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند؛ درحالی‌که استفاده از جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه PDK باعث افزایش گشتاور به ۴۳۰ نیوتن‌متر خواهد شد. در مدل‌ باکستر و کایمن GTS گشتاور پیشرانه به ترتیب ۳۷۰ و ۳۸۰ نیوتن‌متر است که به لطف استفاده از توربوشارژ این مقادیر افزایش قابل توجهی دارند. همچنین به‌کارگیری پیشرانه جدید، زمان رسیدن خودروی 718 از صفر به ۱۰۰ کیلومتر را به ۴.۱ ثانیه می‌رساند و بیشینه سرعت به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. البته تغییرات دیگری نیز در پیشرانه صورت گرفته است که تغییر سیستم ورودی و بهینه‌سازی توربوشارژ از جمله این اقدامات است.